2000

imgs
2000

Met de opkomst van de supermarkten verloor Davelaar een deel van het klantenbestand. De kleine winkeltjes gingen veelal kopje onder en daarmee het netwerk van Davelaar. De supermarkten hadden weinig interesse in het product Jodenkoek.

 

In 2000 meldde zich Bakkerij Pater, een onderdeel van Amarant Bakkersholding BV, en nam Davelaar Jodenkoeken over. Een van de eerste veranderingen die onder de nieuwe eigenaar werd toegepast, was het afschaffen van het statiegeld op de blikken. Omdat Bakkerij Pater via haar andere producten wel een ingang heeft bij diverse grote supermarktketens, kwam er ook belangstelling uit die hoek. De blikken Jodenkoeken staan dus ook weer in de supermarkt. Intensieve promotie en het goede distributienetwerk van Bakkerij Pater deed de verkoop goed. In 2007 werd het assortiment uitgebreid met Davelaar stroopkoeken. Dit is een dubbele Davelaar Jodenkoek met stroop ertussen.

Comments are closed.

Copyrights 2011 Davelaar. Alle rechten voorbehouden.